پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251335
عزم جدي وزارت ارتباطات براي توليد تجهيزات مخابرات نوري و توسعه اينترنت
تاریخ انتشار : 1401/01/24 09:32:08
نمایش : 783
وزير ارتباطات با اشاره به برنامه توسعه فيبرنوري در سراسر کشور، از برنامه‌ريزي براي توليد انواع تجهيزات مخابرات نوري خبر داد و گفت: در حال حاضر در برخي از بخش‌هاي اين صنعت، تجهيزات توليد داخل علاوه بر اينکه نياز کشور را تامين مي‌کنند به کشورهاي ديگر هم صادر مي‌شوند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ عيسي زارع پور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از برنامه ريزي براي توليد انواع تجهيزات مخابرات نوري در کشور خبر داد.

 

وي در پاسخ به اين سوال که با توجه به برنامه هاي دولت و وزارت ارتباطات براي توسعه سراسري فيبرنوري در کشور، وضعيت توليد و واردات تجهيزات در مخابرات نوري در کشور چگونه است؟ اظهار داشت: در حال حاضر تجهيزات پسيو فيبر نوري در کشور توليد شده است و در بخش تجهيزات فعال يا اکتيو هم بخش قابل توجهي از تجهيزات مورد نياز در کشور توليد مي‌شود.

زارع پور ادامه داد: اما با وجود توليد بخشي از تجهيزات اکتيو مخابرات نوري در کشور، هنوز نياز به واردات در اين حوزه وجود دارد و در حال حاضر بخشي از تجهيزات از طريق واردات تبديل مي شود. زيرا به دليل اينکه تاکنون در اين بخش در کشور بازار وجود نداشته است توليدکنندگان به سمت توليد اين تجهيزات نرفته اند. 

در بازار تجهيزات پسيو صنعت مخابرات توليدگنندکان باسابقه‌اي در کشور وجود دارد

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات افزود: در تلاش هستيم که براي رونق توليد در اين بخش به شرکت هاي فعال اين حوزه کمک کنيم که با انجام تحقيقات مرتبط بتوانند اين تجهيزات را هم توليد داخل کنند.

وي تاکيد کرد: در حال حاضر هم حتي برخي از تجهيزات توليد داخل در صنعت مخابرات نوري در حال صادرات به کشورهاي ديگر است؛ يعني شرکت هاي داخلي علاوه بر اينکه با محصولات بومي نياز کشور در اين زمينه را تامين مي کنند و به کالاي خارجي نياز نداريم، به بازارهاي خارجي هم محصول مي فرستند. 

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html